Bezglutenowy chlebek bez mąki

chleb bez mąki

Nie przepadam za pieczywem. Nigdy nie byłam fanką chlebów i bułeczek. Jest jednak coś, co w ostatnim czasie skradło moje serce. To bezglutenowy chlebek z kaszy gryczanej niepalonej. Co prawda robi się go dość długo, ale naprawdę warty jest tego całego zamieszania. U mnie znika w oka mgnieniu. Świetnie pasuje do wytrawnych past, jak również słodkich dżemów. Jeśli ktoś będzie po raz pierwszy piekł ten chlebek, to warto uzbroić się w cierpliwość i nie panikować, jeśli masa nie będzie wyglądała zachęcająco. W przypadku tego chleba to normalne. Klasyczną wersję chleba robi się z zaledwie 3 składników. Jeśli lubicie pieczywo z dodatkami, możecie dodać siemię lniane lub pestki dyni. Zaczynamy! Continue reading

Fit brownie z buraków

buraczane brownie

Jeśli czasami tu zaglądacie to pewnie wiecie, że mam bzika na punkcie fit słodyczy. Czasami eksperymentuje z wypiekami, u podstaw których leżą bataty, fasola, cukinie. Dziś przedstawię wam prosty przepis na genialnie brownie z buraków. Tak, dobrze czytacie – z czerwonych buraków. Dokładnie tych samych, których używamy do przygotowania surówki. Brownie jest cudownie wilgotne i bardzo przyjemne w smaku. W ogóle nie czuć w nim buraków! Ciasto jest fit, więc można pałaszować je bez wyrzutów sumienia. Świetnie sprawdzi się na drugie śniadanie, deser lub przed treningiem, kiedy potrzebujemy doładować się energetycznie. Gotowi? To zaczynamy! Continue reading

Ciasto z dyni

ciasto z dyni

Pozostając w temacie jesiennych przysmaków, dziś mam dla was fajny przepis na dyniowe ciacho. Myślę, że nawet sceptycy tego typu słodkości w końcu dadzą się przekonać. Ciasto z dyni jest tego warte! I co najważniejsze – zawsze wychodzi! Tu nic nie może pójść nie tak. Do ciasta polecam użyć dynię Hokkaido, którą po upieczeniu można zjadać w całości – łącznie ze skórka. Warto również dodać sporo cynamonu. Dynia bardzo lubi tę przyprawę. Pozostałe składniki na ciasto są również łatwo dostępne. No i jeszcze jedno – ciacho jest w pełni FIT. Możecie się nim zajadać bez wyrzutów sumienia. Continue reading

Kaszotto z kurkami

kaszotto z grzybami

Kaszotto to jedno z moich ulubionych dań. Szybko się robi, a smakuje niesamowicie. Przy okazji jest zdrowe i bardzo pożywne. Kaszotto można przygotować z czego tylko ma się ochotę. Podstawa, a więc kasza (tutaj panuje duża dowolność) pozostaje bez zmian, za to zmieniać mogą się dodatki. Możemy przygotować kaszotto z kurczakiem lub warzywami, a także kurkami. Sezon na grzyby hula w najlepsze. Z pewnością większość z wam posiada już jakieś zapasy. Jeśli nie, to można udać się do marketu i tam na pewno dostaniecie kurki. Continue reading

Zupa kalafiorowa z dodatkiem curry

zupa kalafiorowa z curry

Jesień to taka pora roku, kiedy z ogromną przyjemnością sięgam po aromatyczne, a przede wszystkim rozgrzewające zupy. Bo lubię. Bo potrzebuję czegoś ciepłego, gdy za oknem chłód. Jeśli lubicie zupę z kalafiora, to mam dla was fajny przepis. Będzie trochę nowocześnie. A to wszystko za sprawą curry. Mimo, że przyprawa kojarzona jest głównie z kuchnią indyjską, to jednak w parze z kalafiorem sprawdza się doskonale! Curry rozgrzewa idealnie i fajnie podkręca smak kalafiora. To co, dacie się namówić? Continue reading

Domowa nutella

fit nutella

Nutella to ulubiony przysmak wielu osób. Niektórzy nie wyobrażają sobie bez niej życia. Mimo, że zdania na jej temat są mocno podzielone, to jednak prawda jest taka, że nutella stanowi świetny dodatek na kanapki lub do świeżych owoców. Jeśli należysz do grona przeciwników kupnej nutelli, mam dla ciebie coś wyjątkowego – przepis na orzechowy krem domowej roboty. Taka domowa nutella to zdrowsza i bardziej fit wersja tej kupnej. Na pewno nie znajdziemy w niej żadnych zakazanych dodatków, niezdrowych tłuszczy czy tony cukru. Jest za to olej kokosowy i wanilia. Są zdrowe i dodające energii orzechy laskowe. Jest też obfitujące w żelazo kakao. To co, zaczynamy? Continue reading

Różne sposoby na hummus

przepis na hummus

Hummus to jedna z największych miłości wegan i wegetarianów. Pasta z ciecierzycy jest szalenie zdrowa i pożywna. Zawiera wiele cennych witamin i składników minerałów. Obfituje w błonnik i dobrze przyswajalne białko. Idealnie sprawdza się jako pasta kanapkowa lub sos do świeżych warzyw. Jest nieco egzotyczna, przez co zawsze wpisuje się w oczekiwania prawdziwych smakoszy. Mimo, że hummus dostępny jest w wielu sklepach, to jednak zawsze lepiej wykonać go osobiście. Dzięki temu unikniemy zbędnych dodatków i uzyskamy pastę w 100% naturalną. Hummus robi się szybko i w bardzo prosty sposób. Continue reading

Batony z masłem orzechowym

batoniki owsiane

Zdrowa dieta i zdrowe odżywianie się wcale nie oznacza rezygnacji ze słodkości. Można utrzymywać zdrową dietę i jednocześnie raczyć się słodkimi rarytasami. Sekretem wszystkiego jest przestawienie się ze słodyczy kupnych na słodycze domowej roboty. Robiąc osobiście małe co nie co, wiemy dokładnie jakich składników użyliśmy, a przede wszystkim nie upychamy gdzie się da kilogramów tłuszczu, białej mąki i sztucznych dodatków, które potrafią zrujnować dietę. Oczywiście – zdrowsze słodycze też mają kalorie, ale są to kalorie zdrowe i pożywne. Dziś mam dla was genialne batony energetyczne z masłem orzechowym w roli głównej. Wystarczy użyć 4 składników, odczekać kilka godzin i gotowe! Gotowe batoniki idealnie sprawdzą się zarówno na deser, jak i na drugie śniadanie. Genialnie spiszą się podczas wycieczki za miasto, w szkole lub w pracy. Gotowi? To zaczynamy! Continue reading

Zapiekanka z kalafiora i pomidorów

zapiekanka warzywna

Lubisz zapiekanki warzywne? Ja uwielbiam! Latem smakują mi najlepiej. Jako, że raczej nie jadam mięsa, nieustannie eksperymentują z warzywami. Ciągle szukam na nie nowych sposobów. Moim hitem jest zapiekanka z kalafiora i pomidorów. Jest to danie niezwykle smaczne, a jednocześnie bardzo aromatyczne. Jest też pożywne. Wbrew pozorom zapiekankę robi się dość szybko. Z poniższych składników wychodzą mniej więcej cztery porcje, więc albo nakarmisz całą rodzinę, albo będziesz mieć obiad na kilka dni 😉 Continue reading