Pierś z kaczki, że palce lizać!

smażona pierś z kaczki

źródło: www.pinterest.com

Chcesz zabłysnąć podczas podejmowania gości we własnym domu? Podaj mięso z kaczki. Od dawien dawna jest ono utożsamiane z dobrym smakiem i swego rodzaju bogactwem. Kacze mięso jest wykwintne, a jednocześnie sycące. Jako jedno z nielicznych jest też przyjemnie kruche. Oprócz bądź, co bądź wysokich walorów smakowych, ma też imponujące właściwości zdrowotne i… dietetyczne. Pierś z kaczki (kliknij), która jest szalenie wdzięcznym tematem i może być przyrządzona na sto różnych sposobów (na słodko i wytrawnie) to doskonała propozycja dla osób będących na diecie oraz z obniżoną odpornością. Pierś z kaczki zawiera dużo łatwo przyswajalnego białka, żelazo, fosfor, witaminę A, witaminę E oraz witaminy z grupy B. Niektórzy mogą powiedzieć, że kaczka jest tłusta. Fakt, kacze mięso zawiera tłuszcz, aczkolwiek jest to jeden z najzdrowszych tłuszczów, z jakimi mamy do czynienia. Continue reading

Smoothie: burak i truskawki

smoothie burak truskawki

źródło: https://pl.pinterest.com

Lubicie smoothie? Dziś mam dla was coś absolutnie wyjątkowego. W roli głównej wystąpią truskawki i burak. Nie bójcie się tego połączenia, a już szczególnie nie bójcie się buraka. Ma on nie tylko piękny kolor, ale także bardzo dobrze smakuje, gdyż jest słodki. Proponowane przeze mnie smoothie z buraka i truskawek to prawdziwa bomba witaminowa. Napój ten dodaje energii i zdrowia, a także zapewnia doskonałe samopoczucie. Wypity na dzień dobry sprawi, że cały dzień będzie cudowny! Aby buraczano-truskawkowe smoothie było jeszcze zdrowsze, warto dodać do niego odrobinę siemienia lnianego, które obfituje w kwasy omega 6, fitosterole i witaminę E. Continue reading

Pudding chia, że palce lizać!

czekoladowy pudding chia

źródło: https://pl.pinterest.com

Cały świat oszalał na punkcie maleńkich nasionek chia. Nic w tym dziwnego, gdyż są to bardzo zdrowe i bardzo pożywne nasionka. Obfitują w błonnik pokarmowe i zdrowe tłuszcze. Znajdziemy w nich zarówno Omega-3, jak i Omega-6. Chia najlepiej smakują w postaci puddingu – kokosowego, mlecznego, czekoladowego. Ja dziś zaproponuję wam czekoladowy pudding chia. Z czym go podacie, zależy juz tylko od was. Mogą to być orzechy lub świeże owoce. Borówki, których teraz nie brakuje, będą strzałem w dziesiątkę! Czekoladowy pudding chia to zawsze dobry wybór jeśli mamy ochotę na słodkie lub nie mamy pomysłu na śniadanie. Wystarczy na noc zalać nasionka mlekiem, aby rano cieszyć się zdrowym posiłkiem. Continue reading

Nabiał. Co warto o nim wiedzieć?

dlaczego warto jeść nabiał

źródło: www.kolosalnaroznica.pl

Nabiał – niezbędny czy zbędny element naszej diety? Powinniśmy się go bać, czy nie? Na temat nabiału krążą mity. Fanatycy zdrowego odżywiania raczej są mu przeciwni. Zwolennicy racjonalnego żywienia, mówią, że nabiał nie szkodzi i warto od czasu do czasu po niego sięgnąć. Według Instytutu Żywności i Żywienia, osoby dorosłe powinny sięgać po produkty nabiałowe dwa razy dziennie. W menu dzieci nabiału powinno być odrobinę więcej. Ale uwaga! Nie każdy nabiał jest dobry. Po jaki sięgać, aby wyszedł nam na zdrowie? O tym słów kilka poniżej. Continue reading

Najprostsze na świecie brownie z fasoli

brownie z czerwonej fasoli

źródło: zblogowani.pl

Ci, którzy zaglądają do mnie w miarę regularnie na pewno już wiedzą, że w ostatnim czasie rozkochałam się w zdrowych słodkościach. Piekę je dość często, o ile nie nałogowo. Przez to, nie pamiętam nawet, kiedy po raz ostatni jadłam tradycyjne ciasto. Moje ciasta są wolne od glutenu, nie zawierają białego cukru, ani margaryny. Dzięki temu stanowią doskonałe uzupełnienie codziennej diety i nie wpływają w żaden negatywny sposób na nasze zdrowie. Większość przepisów to tzw. dania fit, które nie powodują przyrostu tkanki tłuszczowej. Dziś mam dla Was coś absolutnie fantastycznego. Może nazwa ciasta trochę Was zdziwi, ale wierzcie mi na słowo – to ciacho warte jest grzechu. Brownie z czerwonej fasoli smakuje jak tradycyjne czekoladowe ciasto. Smaku czy zapachu fasoli w ogóle się nie wyczuwa. Ciacho jest fajnie wilgotne w środku i mega czekoladowe! Do kawki czy na deser będzie jak znalazł! Continue reading

Kokosowa tarta z jabłkami – palce lizać!

 tarta z jabłkami

źródło: https://pl.pinterest.com

Ciasta nie muszą być wyrzutem sumienia. Co więcej – wcale nie musimy z nich rezygnować będąc na diecie odchudzającej. Od czasu do czasu możemy bowiem przygotować sobie ciacho, które nie dość, że zaspokoi ochotę na słodkie, to na dodatek nie zrujnuje efektów diety. Jeszcze do niedawna nie wiedziałam nawet, że istnieją ciacha, którymi można się zajadać bez żadnych wyrzutów sumienia. Dziś nie tylko wiem, że takie są, ale sama non stop je piekę. Moja rodzina je uwielbia, bo tak naprawdę niczym nie różnią się od tych tradycyjnych. Różnicę widać jedynie w składnikach, które są zdrowsze i mniej kaloryczne. Nie wiem czy wiecie, ale piekąc ciasto wcale nie musicie używać do tego tony cukru czy nawet margaryny. Większość tuczących i niezdrowych składników można zastąpić fit odpowiednikami. Dzisiejszym przepisem Wam to udowodnię. Jestem pewna, że w mojej tarcie kokosowej zakochacie się od pierwszego kęsa. Taką tartę możecie sobie upiec na święta lub na weekend. Każda okazja jest dobra, aby uraczyć siebie i bliskim czymś naprawdę smacznym i zdrowym 🙂 Continue reading

Jabłka zapiekane pod słodką kruszonką

jabłka pod kruszonką

źródło: https://pl.pinterest.com

Dziś mam dla Was deser absolutnie wyjątkowy, a jednocześnie prosty w przygotowaniu. Mnie osobiście kojarzy się on z dzieciństwem, kiedy to jeździłam na wakacje do babci. Poza tym, z powodzeniem zastępuje inne – bardziej kaloryczne i mniej zdrowe desery. O czym mowa? Oczywiście o jabłkach pod kruszonką. Niby nic odkrywczego i nowoczesnego, a jednak wciąż potrafi rozpieścić kupki smakowe. Jabłka pod kruszonką, które ja przygotowuję, to doskonała harmonia dwóch smaków: delikatnie kwaskowatego i przyjemnie słodkiego. Oczywiście Wy możecie modyfikować przepis według własnych potrzeb i upodobań. Wiadomo, że im więcej dodacie do niego cukru, tym całość będzie słodsza. Uwaga! Zamiast białego cukru, który nie należy do zdrowych, osobiście polecam Wam cukier kokosowy. Z jabłkami komponuje się idealnie! Continue reading

Prosty przepis na guacamole

Guacamole

Guacamole, czyli pasta z owoców awokado to przysmak kuchni meksykańskiej. Można się nią zajadać solo lub w towarzystwie nachosów, ewentualnie bagietki. Guacamole jest synonimem zdrowego jedzenia, dlatego bardzo często gości na stołach fanów racjonalnego odżywiania się. Prawdziwymi fanami guacamole są weganie. Przyrządzenie guacamole jest bardzo proste, aczkolwiek istnieje wiele przepisów na zieloną pastę. Guacamole może być mniej lub bardziej wyrafinowane, mniej lub bardziej finezyjne, w końcu mniej lub bardziej pikantne. Wszystko zależy od użytych dodatków. Ja chcę Wam zaproponować jedną z najprostszych wersji guacamole. Pastę robi się szybko i bardzo prosto. Wystarczy dojrzałe awokado, czosnek i kawałek pomidora. Continue reading

Leniwe, że palce lizać!

leniwe pierogi

Któż z nas nie lubi leniwych? Dla większości, są one smakiem dzieciństwa i wspomnieniem wakacji u babci. Dziś tradycyjne leniwe możemy spotkać głównie w barach mlecznych. Eleganckie restauracje, czy nowoczesne knajpki nie mają ich w swoim menu. A szkoda. Ale w sumie, to każdy z nas może sobie takie leniwe z dzieciństwa przygotować samodzielnie. Przepis na nie, nie jest taki trudny i skomplikowany jak zwykło się myśleć. Wręcz przeciwnie. Leniwe są proste w przygotowaniu i zawsze wychodzą. Sekretem wybornego smaku leniwych jest twaróg. Nigdy nie można wybierać byle jakiego twarogu do leniwych. To musi być naprawdę dobry ser. Poza tym, nigdy nie można używać zbyt dużo mąki do przygotowania leniwych. Im mniej mąki, tym pierożki leniwe będą pulchniejsze i miększe. Continue reading

Mus malinowy. Tylko tyle i aż tyle!

mus malinowy

źródł: https://pl.pinterest.com

Maliny = moja miłość. Największa. Do końca życia i o jeden dzień dłużej 😉 Prawda jest taka, że maliny mogłabym jeść codziennie, dlatego też zawsze mam je w swojej lodówce (świeże lub mrożone). W ostatnim czasie zakochałam się w musie malinowym. Przepis na niego znalazłam przypadkiem w sieci i to był najlepszy przypadek w moim życiu. Mus jest prosty w przygotowaniu, a smakuje tak, że nigdy nie ma się go dość. Cudowna słodycz malin i miodu, przełamana jest kwaskowatością cytryny. Dzięki temu deser jest słodki, ale nie za słodki. Jest prawdziwą symfonią smaków. Mus ten można przygotowywać o każdej porze roku, bo równie dobrze smakuje ze świeżymi malinami, jak i mrożonymi. Nie ma więc znaczenia czy sięgniemy po świeże owoce, czy po te z zamrażalki. Efekt będzie taki sam. Palce lizać! Continue reading